tisdag 1 juli 2014

Det var visst minst monsunregn på kvällspasset.

Det var flaggat för lite sällskapspaddling vid Gröndal. Men det bara öste ned..

En havspaddlare som är ute och vinglar.


Kvällspaddling

Med tunga regnmoln som det forsade mindre syndaflod gjorde att det ställdes in medan jag cyklade dit. Vad göra när man är där med hela kitet? Jo man paddlar en runda. Några hade redan varit ute och bastade. Andra hoppade att paddla och körde lite pingis. Men jag tog en Kåre och stack ut.

Lugnt och fint.
Det märks att jag är lite för stor för en Kåre men den fungerar bra för motionspaddling. Nu är det bara tredje gången jag kör en sådan. Och jag kommer mer och mer överens med den. Med lite fart med paddling så gick det bra. Körde runt Essingöarna i en timma i uppehåll på tidvis på blankvatten. Möte en tjej på Epic med bra driv på. Ska väl testa en sådan senare i sommar. Klubben har 2 st för medlemmarna.
Efter passet var det bara att ta på sig våta cykelkläder köra hem. Det kommer helt klart bli ett par pass i veckan i sommar.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar