tisdag 24 juni 2014

Testar lite sällskapspaddling med ÖSK.

Det hade flaggat för tisdagspaddling med klubben. Allt i sällskapstempo. Så det verkar vara ett bra sätt komma igång att paddla.

Öksare som sällskapar lite.

Det hade utlyst sällskapspaddling på klubben. Det är Elinor och Johanna som håller i det. Paddlingen håller på ca2 h med brygghäng efter åt.

Alviksbron i sikte.
Mitt val föll på Kåre att paddla i. Det kommer vara den typ kajak som jag kommer köra. Gröndal har flest havskajaker men även del motionskajaker. Länge Reimersholme har flest motionskajaker.
Nu var det gäng som dök med glada leenden. Så i med kajakerna och så var en runda runt Essingeöarna och Reimersholme för vinka till övriga klubben. En bra runda helt enkelt. vi växlade fint mellan varandra för lära känna lite nytt folk. Funkar lite som mina tisdagscross rundor. Alla är välkomna och tar hand om varandra.

Skönt väder med lite skumpigt.

Öksare på framfart.
 Rundan var lite skumpigt i Kåre för mig. Det gick nog för sakta för få bra balans. Efter rundan blev det kajakvård och fika. Mycket kajak snack. Sen att det bjöds på uppstigning i en Kåre. det klara inte jag av. Sen fick vi en visning hur en tävlingskajak för Eskimåvändning funkar. Kul!

Kanalpaddling


Detta är svårt.
Efter denna kväll lär det bli fler tisdagar som kommer vikas till detta. Så otroligt roligt sätt komma in i en klubb. Så stort tack till guiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar