torsdag 8 maj 2014

En skön kväll mellan regnskurarna.

Nu var det dags att ta tag i detta med att paddla mera. Så jag gick med i Örnsbergs kanotsällskap. Passade på att fånga de få timmarna utan regn. Vilken kväll!

Vilken kväll.


Torsdag

Så var det dags att paddla i en klubb. Mitt val hade hamnat på ÖKS. Verkan den klubb som är mest happymtb anda. Lugnt med andra ord. Så det går till att man gör 3st intro paddling vid de 2 klubbhusen. Det är paddelpasset nivå 1 GUL nivå som gäller. Denna kväll var det 9 medlemmar och 4 ledare.

Chefen.

Efter en kort intro om klubben och Gröndals klubbhus fungerar. Sen var det bara få en kajak. Så det blev en tahe greenland. En helt annan kajak som jag är van paddla med. Den har bara skedda. Inga roder här. Och ingen vingpaddel. Under att jag inte gick runt. På tal att gå runt så övades det på kamrat räddning. Inte planerad ;)

Lite vingligt i början.
Det var en massa övningar som vi gick genom. Paddeltekniker och stopp etc. Att flytta kajaken hjälp av 8 rörelser var inget som gick bra för min del. Det blir att öva på detta. Samma sak att paddla med skeda. Måste nog ha min vingpaddel nästa gång. Känner mer bekväm med denna.
Hur var greenland kajaken? Snabbdriven och lite rank i början. Och vad den låg lågt i vattnet. särskilt med 100 kg klump till paddlare. Det blir att leva på morötter resten av året.

Perfekt kväll.
Hur ska man sammanfatta kvällen? Perfekt! Bra bemötande och det är roligt att paddla med folk som har samma intresse. Det kommer bli kul det här!
Tack ledare och deltagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar