söndag 25 maj 2014

Sista intro paddling för ÖKS.

Så var det dags att titta till det andra klubbhuset för bli klar med intro paddlingarna. Så det var bara åka dit i det fina vädret.

En tur runt Långholmen.

Denna gång var det klubbhuset på Reimersholme som var platsen för intro. Det var den tredje för min del. Många fler kajaker och de flesta av motionsvarianter. Även surfski finns här.

Siktar väl på Långholmen då.

Lite kanalpaddling.

Stadshuset?
Idag blev det att paddla runt Långholmen. Först var det genom gång av lokaler etc. Mitt  val av kajak blev en Kåre. En trevlig motionskajak. Så ut på vattnet. Lite vingligt i början. Det är bara att slappna av.

Surfski leker lite.

En runda klar.
De enda vågor som kan leka med en surfski är just efter båtar. Det såg väldigt roligt ut. Men inget för mig.
Innan vi paddlade till land så gjorde det lite övningar. Sen var det bara ta upp kajakerna och göra rent dem. Och få kortet för lokalerna. Så nu kan jag låna kajak när jag har lust. Sen får jag se var jag paddlar. Mest troligt på båda.
Så får rikta ett tack till alla ledare för trevliga pass. Detta blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar