onsdag 1 augusti 2012

Snart långtur-Ändrad stäckning

Så är det dags att gå på semester. Redan på fredag blir det att sticka ut en kortare tur. Först ska jag kolla på Stefans nya kajak och få lift ned till stugan. Det blir två VKV FE som drar på en långtur.
Planen är nämligen ändrad efter kajak inköpet. Det blir inte Kalmar till Oxelösund. Utan Oxelösund-Misterhult-ToR istället. Det kommer bli häftigt att paddla så långt och länge för mig. Det blir 3 veckor +2 dar.
Här kommer vi stanna till igen
Det svåra är att hitta mat efter resan. Men efter lite letande kommer det gå bra. Har fått väldig bra tips av Erik Sjöstedt Kajak.nu gällande små butiker o fina ställen i Misterhult.Det blir att testa på några av dem.
Sträckan ovan har jag skaplig bra koll på mat och vatten påfyllning. Gällande vatten har vi 2 st 6 liter Dromedary eller grisar som de kallas på svenska. Så vi klar oss bra.

Morgonpigg utanför Harstena.
Det kommer gäller nu bara att få med allt i kajakerna. I år kommer Stefan kunna ta med sig mycket mer av mat och vatten.
Gällande prylar blir det intressant. Jag har ett nytt tält nämligen. Men jag börjar nu trivas i mitt Allak. Och min Hilleberg tarp blir bra att ha med. Även en ny grill följer med. Ja grill måste man ha för njuta av livet.
Har fått bytt min solcell laddare. Modellen funkar utmärkt på långturer, Men vanliga laddare följer med.
Och självklart måste jag ha min Aeropress för kunna göra en espresso.
Powermonkey
Primus kök och Aeropress.
Nu är det bara att få bra väder och fina naturupplevelse. Ska väl försöka mobilblogga lite under tiden. Men jag twittrar som vanligt vad som händer.

Viktigaste prylen är strandmadrassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar