torsdag 9 augusti 2012

Första sememester turen- Regn åter regn.

 En otrolig vacker morgon. Bara att äta frukost sen bar det iväg. Oxelösunds ytterskärgård var målet. då att hoppa på den yttre skärgården ned. Men en koll på kustväderappen så visade den NV vind och regn. Så jag ändrade planen lite. SMHI appen hade slutat fungera pga för många användare. Bra där.
Först skulle det ta en titt på havet. för sen dra direkt ned utan någon snirklande bland små öar.
Här var det lugnt.



Bra tältplats utan kvällssol.

Alla dessa vadare.

Där borta ligger Garkast.
I ett lugnt tempo så paddlade för köra genom sundet igen. Men plötslig blev suget för stort för paddla in bland alla dessa små öar. Inget man ångrar! Kollade massa små abborrar och örnar.

In i deltat av små öar,

Bo på en kulle?

Ut mot havet. Kanske..

Undrar varför den heter Bergö?
Bra tältplats på Grönskär.

Sen bar det äntligen söderut. först blev det lunch på Grönskär. Lite svårt att lägga till men värt det.
Sen hoppade jag på ytter öarna ned till Kittel området för hitta en skyddad plats för nordvästlig vind.
Molnigt inåt land.

Hmm det är visst skitväder på gång.

Dessa örnar.

Panik leta pisspausställe.

Surfa in mellan kobbar. Spännande sysselsättning.
Hade inte riktigt koll att det var så kraftigt regn på gång. Bara leta reda på ett bra ställe inåt då. Planen blev mitt mot förra helgens ställe. Fanns en fin klippa där. Ingen kvällssol dock. Men vad gör det när det skulle regna lugnt?

Så ska det se ut.
Bra skyddat ställe trodde jag. Sen att vinden skulle vända till västligt hade jag ingen koll på. Fast börja ana det när kustväder appen hoppade igång. Det var ett senare problem. Först kolla runt på ön för det lätt som jag delade ön med ett örnpar. Men så var det inte.

Någon har fått en lunch här.

Åsknedslag.

Bänk?

En pasta middag.
Sen började monsun regnet slå till. Var faktisk glad att ha en tarp över huvudet. Bara att krypa ned i sovsäcken för sova. Ingen ide vara vaken. Men koll på vädret visade att vinten skulle vända. Så jag plockade ned tarpen pga att jag låg väldigt illa för just västligt.

Monsun!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar