söndag 5 augusti 2012

Första semester turen-Örn spaning.

Vaknade till av örn skrik. Men somnade om igen. Sen var det livat värre med ett par korpar som mobbade någon. Bara att gå upp och kolla till ön lite.

En vacker morgon utsikt.



Att sitta o dumglo.

Läckra bergskrevor.
Äggröra och korv till frukost.
Efter en stadig frukost bar det iväg att utforska Lacka naturreservat. En massa små öar som jag inte har paddlat runt. Såg ett par tordmular som såg förvirrade ut som vanligt. Planen var att paddla mellan de små öar som ligger mot Garkast sen vika upp till ST Brunskär för ligga lite fint.

Inga stora öar precis.

Svårt att gå  iland.

Undrar var den var på väg?

Lite växtlighet finns här.

Undrar om detta som regeringen vill sälja ut?
Otroligt läckra små öar var det. Och det var gott om mås fåglar. Och en av de fåglr som jag inte paddlar i närheten av. Nämligen labben. En elak sak helt enkelt. Och självklart en havsörn som var på väg någonstans.
Sen bar det söderut med liten böj in mot Lillrö för lunch. Först blev det en häftig örn kontakt. Det är sällan man ligga nära och kolla på en örn som sitter på en klippa. Det är så man ser dem. Stor sak som sitter klipp topp.

Sak på klippa.

Lite närmare ser man vad det är.

Mäktiga är de.

Denna del av skärgården brukar bjuda på många örn kontakter. Det är väldigt lite med båtar och kajaker. Och fågelskyddsområde det mesta av denna del av skärgården. Men ett riktigt paddelparadis. Nu hade jag inte riktig koll på fågelskyddsområdet så jag skippade Garkast.
Så det bar upp till St Brunskär för övernattning. Men det var upp med massa ryska kanadensare. Fiskare!
Bara leta reda på ett nytt ställe. Och jag visste var jag skulle leta efter min och Stefans utforskning.

Först en lunchpaus.

Här har mitt Allak bott förut.

Solnedgång genom myggnätet.

Sen blev det att grilla korv och äta lite ost och njuta av livet. Och slå ihjäl ett  monster till broms. Sen godnatt.

1 kommentar: