fredag 6 juli 2012

En regn helg var planerad.

Dags för årets paddelhelg med Åsa och Andreas. Självklart var vi tvungna att ha ett ordentligt möte om mat och +ANNAT. Så det shoppade mat, vin och smarriga ostar. Åsa bakade till klasskaka och hemgjorda snickers. Samt en välplanerad matmeny. Ingen riska att vi skulle dö av svält.
Sen visade SMHI att det skulle regna en mindre monsun över Svealand. Så för min del blev det att investera i en Hilleberg Tarp. Okey det låg på min att ha lista.
Jag var självklart sen till mötesplatsen. Sen bar det av till stugan för dumpa av mig. De övriga åkte till Klas som hade ett par kajaker att hyra ut till de övriga.
Jag var klart sen pga att jag tvungen vara lite social innan och hittade inte mina grejer.
Men sen bar det iväg till mötesplatsen vid Rågö.

Sanda Holme har jag paddlat förut.
Så jag passade på att paddla genom vassområdet på Sanda Holme. Ett rådjur tittade med nyfikna ögon på mig ifrån en öarna. Sen var det bara köra över fjärden till mötesplatsen. Blev lite förvånad att se ett huvud ta luft. Var det en säl så här långt in? Ingen risk!
Men var mina paddelkompisar?

Jodå. En kajak ligger där.
Efter att återförenas med Åsa och Andreas och blev trackad för att jag var sen. Åsa tittade oroligt över vattnet efter något otäckt djur. Hon blev nämligen skrämd av att en säl hade tittat upp närheten av sin kájak.
Men nu bar det iväg mot en ö söder om Kittelö.

Var de med?
Jag hade tänkt mig en repris på midsommarhelgen som var en trevlig tur. Turen tog en stund för jag hade med mig 2 st som verkligen njöt av kvällen och naturen. För det var verkligen en skön kväll utan regn som prognosen sa att det skulle vara..
Vi fick göra ett icke planerat stop pga ett krånglande roder. Med lite fixade var vi på väg igen.

Vilken balans!

Lite solnedgång.
Framme!
 Efter par timmar paddling så var vi framme på ön. Efter tält resning blev det att äta lte smörgåsar och varm choklad. Sen bjöd jag på en hoppiland whiskey.
Åsa undrade om det blixtrade ute i havs innan vi skulle lägga oss. Fyrar sa jag med den säkerhet som en  guide kan göra. Åsa kröp in i sitt tält nöjd med mitt svar. Andreas höll inte med mig. Fyrar lyser nämligen inte ifrån himmelen ned i havet. Detaljer!
Andreas och jag passade på att se ett otroligt åskväder långt ut över havet. Hela himmelen lyste uppe i molnen.
Sen blev det att sova en stund för att orka med nya äventyr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar