onsdag 31 december 2014

Gott Nytt år!

Finns det något bättre sätt att avsluta året med att ta en fin tur genom Stendörren?

En helt underbar dag,

Vädret verkade vara lovande på årets sista dag. Så det var bara packa in saker i kajaken för att dra ut på en runda genom närskärgården. Planen var att ta en sista titt på den yttre Stendörren och hoppas att det inte var för mycket i eller vind. För jag vill ha lite mer marginaler nu när det är vinter.

Finlir genom isen först.

Lovande dag.

Inte sommar precis.

Utåt!
 Jo kajaken är lastad med bla varm sovsäck och tarp. Och saker för att kunna elda. Sen gäller det att paddla lagom tempo för inte koka i torrisen.

Solen kämpar verkligen.

In bland öarna då.

Lite regn kan ju inte skada.

Vadaröverdragen levererar.

Det gick visst gå i land här.

Dumglo med kaffe,

Fikakitet i värmeväskan.
När man kommer en bit ut i skärgården så märks det att blåser lite mer och faktiskt gå lite sjö. Men att dra över öppna hav idag går bort. Kanske om man var två. Men var fint det är här ute på vintern.
Sen var det bäst att paddla hemåt. Jag hade ingen belysning med mig. Det brukar jag alltid ha.

Så tar jag till vänster då!

Bara hav där borta.

Där tog det stopp, För tjockt för mig.

Och där grillas det korv.

Årets sista bro foto.
Vad ska man säga? Bara så suveränt häftigt att paddla på vintern. Har nu paddlat alla årstider på året, Få se vad 2015 kommer att ge för spännande äventyr. Ja jag ska blogga klart den långa turen 2014 etc Ses!

Där går solen ned.

The End-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar