söndag 27 maj 2012

En vårtur 13 maj

Efter dagen före ha tappat en stor havsöring så behövdes det tröstpaddlas. När jag paddlar på söndagar så måste jag vara i land vid lunch för att hinna md bussen hem.
Så det är bara att packa frukost termos o smörgåsar. Tänkte paddla en repris på valborgspaddlingen. Men den sydliga vinden tilltog under förmiddag så det blev att lägga sig på en små öarna vid Krampö. Inte lätt att komma i land.
Passade på att fiska lite efter havsöring. Nix inget till stekpannan denna gång.
Årets första fin surf blev det på vägen hem
Självklart såg jag havsörnar och massa gäss. Var det så här mycket gås förr om världen?


Den stora viken vid Stendörren. Denna dag var det bara fågel ljud.



Jag gillar dessa smala sund som stendörren består av.

Fullfart in i berget eller?

En fin liten plats att lägga till kajaken.

På vägen hem till stugan.

Jag gillar min ny kamera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar